Princíp čistenie
Cez sací trakt je do motora aplikovaná chémia, ktorá postupne rozkladá karbón na jemné čiastočky, ktoré sa výfukom dostanú von z motora. Z tlakovej nádoby je do sania pred škrtiacov klapkou presna dávkovaná dvojzložková chémia. Celý proces čistenia trvá do 2 hodín, bez nutnosti rozoberania motora.
Balenie obsahuje
Tlaková nádoba 1x
Hadica na pripojenie do sania 1x
Difúzny plastový disk s dvoma veľkosťami 1x
Dvojzložková chémia 375 ml + 500 ml 1x (na jedno čistenie)
Upozornenie
Na každé ďalšie čistenie motora je potrebné kúpiť chémiu na dekarbonizáciu JLM Diesel Intake Extreme Clean Fluid Pack - chémia na dekarbonizáciu.
Neefektívnym spaľovaním paliva vzniká karbón, ktorým sa motor zanáša. Karbón je čierny uhlíkový povlak, ktorý sa usadzuje na komponentoch motora, ako sú steny spaľovacej komory, ventily, EGR, turbo a ďalšie.
Ako sa prejavuje zanesenie motorových častí karbónom?
- strata výkonu
- zvýšenie emisií vrátane dymivosti
- zvýšenie spotreby paliva
- zvýšená hlučnosť motora
- nerovnomerný beh motora, kolísanie otáčok
- v extrémnom prípade to môže viesť k poškodeniu motora
Čo je dekarbonizácia motora?
Čistenie vnútra motora, odkarbónovanie, alebo najčastejšie používaný výraz dekarbonizácia, je odstránenie uhlíkového nánosu z vnútorných komponentov motora. Najkritickejšie a najviac znečistené bývajú nasledujúce komponenty: EGR ventil, systém nasávania vzduchu, turbo, ventily, sedlá ventilov, spaľovacia komora, piesty.
Ako funguje dekarboničná chémia JLM Extreme clean?
Vďaka dlhšiemu času pôsobenia aditíva (cca 90 min pri volnobežných otáčkach), ktoré sa dávkuje do sacieho traktu, dochádza k rozpúšťaniu karbónu na kal a jemné častice. Prúdenie vzduchu v saní zabezpečí dostatočný rozptyl čistiaceho aditíva. Súvisí to s difúznym efektom vďaka difúznemu disku, ktorý je súčasťou balenia. Celá dekarbonizácia motora prebieha pri prevádzkovej teplote motora a pri voľnobežných otáčkach.
V porovnaní s inými produktami dostupnými na trhu, ktoré pracujú s jednou chémiou na čistenie, je JLM čistenie oveľa dôkladnešie, pretože je dvojstupňové - používa dve chémie STEP1 a STEP2. Čistenie prebieha s dvoma samostatnými procesmi a to čistenie a preplach. Ukazuje sa to ako najefektívnejší a najúčinnejší proces dekarbonizácie a čistenia. Zároveň tento proces zabezpečí to, že celý systém vydrží dlhšie čistý, pretože bol dôkladne a efektívne detoxikovaný.
Fotka endoskopickou kamerou EGR ventilu pred a po čistení dvojstupňovou chemickou dekarbonizáciou.
Výhoda v porovnaní s vodíkovou HHO dekarbonizáciou
Aditíva a zložky v čistiacej a preplachovej kvapaline sú odolné vysokým teplotám, preto niesu spálené počas spaľovacieho cyklu vo valcoch a aj po spálení čistia ďalej EGR, turbo, výfuk. V prípade vodíkového čistenia HHO sa po spaľovacom procese mení vodík na vodnú paru, ktorá už nemá čistiaci efekt. Preto je chemické čistenie efektívnejšie a účinnejšie čistí turbo, výfukový systém a celý systém recyklácie výfukových plynov - EGR.
Vďaka dekarbonizácii pomocou prípravku JLM Extreme Cleaner je obnovené prúdenie vzduchu v saní, ktorý motor potrebuje na dosiahnutie daného výkonu. A toto nieje len teoretický predpoklad, ale reálne odskúšané čistenie a dekarbonovanie cez sanie pomocou JLM prípravku, po ktorom dekarbonované autá mali rovnaký výkon ako keď boli úplne nové.
Spôsob aplikácie a čistenie
- odpojí sa hadica preplňovania za intercoolerom
- odpojí sa hadica preplňovania za intercoolerom
- motor musí bežať na voľnobežných otáčkach
- disk priložíme k otvoru. Disk s difúznym otvorom sám podtlakovo drží pri naštartovanom motore
- tlaková nádoba sa napojí na stlačený vzduch
- do sania sa aplikuje celý objem 375 ml JLM kvapalinu na čistenie
- potom aplikujte do sania preplachovú kvapalinu 500ml
- do sania sa aplikuje celý objem 375 ml JLM kvapalinu na čistenie
- potom aplikujte do sania preplachovú kvapalinu 500ml
- celý proces dekarbinizácia trvá cca 90 minút
Presný postup môžete sledovať na tomto inštruktážnom videu.
Vlastnosti
- Inovatívne dvojstupnové čistenie s maximálnou účinnosťou
- Efektívne čistí sanie, spaľovacie komory, ventily, vstrekovače a turbo
- Unikátny vysoko účinný a tepelne odolný čistiaci roztok pre variabilné turbá
- Obnovuje výkon motora, optimalizuje spotrebu paliva, voľnobeh a štartovanie
- Monitorovaný dávkovací systém dávkuje čistiacu chémiu tak aby nedochádzalo ku klepaniu motora
- Predlžuje životnosť drahých komponentov ako je DPF a katalyzátor
- Znížuje škodlivé emisie a škodlivé výfukové plyny
- Vhodné pre všetky motory s turbom alebo bez turba. Nepoškodzuje katalyzátor a Filter pevných častíc
- Obe zložky - čistiaca aj preplachová zmes niesu definované ako nebezpečné kvapaliny
Doporučené čistenie 1x za rok alebo každých 20tis. km
Test výkonu po chemickej dekarbonizácii motora pomocou JLM Diesel Intake Extreme Clean
Test obnovenia výkonu Mitsubishi po chemickej dekarbonizácii
V poslednej dobe sa na Slovensku roztrhlo vrece s ponukami dekarbonizácie. Čo to je dekarbonizácia? Má nejaký význam? Ktorá je najúčinnejšia?
5,0
1 hodnotenie
Pridať hodnotenie
5
4
3
2
1
5
MF
Maroš Fedorko
Tento produkt som skúšal na 21 ročnom vw passate b5,5. Aby som si overil účinnosť prípravku tak som si spravil zopár fotiek sania pred a po dekarbonizácii. Na fotkách je jasne vidieť rozdiel. Krásne to odstránilo karbón. Po skončení dekarbonizácie a následnej výmene oleja auto lepšie akceleruje a povedal by som že ide ľahšie a tichšie. Za seba môžem len odporučiť.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Výrobca aditív JLM Lubricants vyvinul unikátny produktový sortiment pre profesionálov a spotrebiteľov v automobilovom priemysle. Každý výrobok bol vyvinutý podľa najvyšších štandardov a využíva najnovšie dostupné technológie aditív.
JLM Poskytuje produkty najvyššej kvality profesionálom v automobilovom priemysle. Cieľom produktov JLM je udržiavať čo najnižšie hodnoty emisií CO2 a zabránniť opravám automobilov v dôsledku opotrebovania a poškodenia citlivých systémov.